شناسهٔ خبر: 178190 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اراضی ملی به ارزش حدودی ۱۹۴۰ میلیارد تومان در خراسان رضوی به بیت المال برگشت

اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی از رفع تصرف فوری و خلع ید حدود ۴۰ هکتار از اراضی ملی استان خراسان رضوی به ارزش تقریبی ۱۹۴۰ میلیارد تومان در شش ماهه نخست سال جاری و در ۹۴ پرونده حقوقی قضایی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، وحید داعی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی همزمان با هفته نیروی انتظامی با حضور در ساختمان شماره دو اداره کل راه و شهرسازی استان (شهید شوشتری) از تلاش‌های فرمانده یگان حفاظت از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن استان خراسان رضوی تقدیر کرد.

داعی در این دیدار گفت: یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان با هوشیاری کامل و تمام وقت جهت صیانت و حفظ سرمایه های ارزشمند ملی با تمام توان و تلاش همه جانبه پای کار است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان یاد و خاطر شهدای نیروی انتظامی به ویژه شهدای امنیت در سال گذشته و شهدای درگیری با اشرار و یگان‌های مرزی را گرامی داشت و برای روح این عزیزان طلب مغفرت کرد.

وی به حوزه‌های ارتباط کاری این اداره‌کل و واحدهای مختلف فرماندهی انتظامی استان همچون یگان حفاظت از اراضی، پلیس راه و راهنمایی و رانندگی اشاره کرد و افزود: خوشبختانه ارتباط بسیار مناسبی در خصوص آزادسازی اراضی، شناسایی و رفع نقاط حادثه خیز، اعمال محدودیت های موقت ترافیکی و بازگشایی در محورهای استان و همچنین در حوزه کاری شورای هماهنگی راه و شهرسازی وجود دارد.

وی در ادامه با اشاره به رسالت مهم یگان حفاظت گفت: یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی استان خراسان رضوی در حوزه فرهنگ سازی و اقدامات پیشگیرانه قدم‌های خوبی برداشته است و این روند جهت روشنگری و آگاه سازی مردم تداوم خواهد داشت.

مدیر کل راه و شهرسازی استان در پایان ضمن قدردانی از تلاش‌های همکاران راه و شهرسازی استان به ویژه پرسنل یگان، گفت: مردم عزیز می‌توانند گزارش تخلفات مربوط به زمین خواری، ساخت و سازها و تصرفات غیر قانونی در زمین‌های دولتی و ... را از طریق سامانه ۱۶۵۶ به صورت شبانه روزی به کارشناسان یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان اطلاع دهند.